Forgivness And Love - Chapter 5


25/26e Juni. Lördag, festen, nya personer i mitt liv.

Vi gick in i huset och helt plötsligt började alla stirra på mig. Jag kunde inte få ut mig ord. Jag stod där helt ensam och kollade ut genom vardagsrummet. Jasmin gick och snackade med några andra och Andrew, Colin och Jake stod bakom mig och drog in mig i rummet. Jasmin kollade bak och såg att jag såg helt vettskrämd ut eftersom ingen visste vem jag var. Sen skrek hon ut till alla i rummet.

- Hey everyone! This is Alexandra and she lives here now, and you will treat her as one of u, u understand? ;)

Alla lyssnade tydligen på Jasmin och började prata med varandra istället och jag gick in lite längre in i huset och plötsligt började någon prata med mig.

- Hey, i heard you were new and have moved here to LA?

Jag vände mig om och tappade hakan. Världens snyggaste kille stod bakom mig. Jag svarade efter ett tag.



- Yeah, thats me, I'm Alexandra.
- Okey nice, I'm Kevin.
- Hi Kevin, nice to meet you, so do you know everyone here?
- No not everyone, but most of them. Are you from Sweden aswell?
- Yes I am, like Jasmin, we have been bestfriends since kindergarden.
- Ahh okay nice, sweden's a cool country.
- Nahh i love LA more, if you have been in Sweden you would understand why haha ;).
- Hahaha okay. Uhm, can i have your number?
- Yeah sure.
- Thanks! :).


Jag gav honom mitt nummer, självklart.. Eftersom att han var så snygg, och han var jättetrevlig. Han sa att han skulle gå till några kompisar så jag gick runt lite själv, efter ett tag kom Jasmin och jag frågade varför hon lämnat mig ensam så länge och hon babblade på om ingenting, jag tror hon var lite full. Hon frågade om jag snackat med någon och jag sa att jag fått en killes nr.

- Vaa?! Har du?! :D

Sa hon och började hoppa och var jätteglad.

- Ja haha, han var jättesnygg och jättetrevlig, så han fick mitt nummer.
- Men gud va kul Alex! Va hette han?
- Kevin.
- Kevin? Lång blond, vältränad?
- Jaa!
- Herregud han är fotbollslagets lagkapten, han är ju typ värsta biffen och sjukt snygg och han går nästan aldrig ut med någon, och han ville ha DITT nummer!
- Haha men jag vill se vart det leder till! Han var ju jättesnygg!
- Ja såklart han är, och han tyckte du va snygg med, det här ska bli kul att få se ;).
- Hahaha sluta nu Jasmin, ska vi gå hem snart?
- Jo visst, mamma är ändå inte hemma men ska vi gå om en timme?
- Okej visst.


Tiden gick fort och sen skulle vi gå. Vi gick ut ur huset då Andrew kom efter mig och Jasmin och han bad att få prata med mig. Jasmin gick in i huset igen och väntade ett tag.

- Ehm.. I just wanted to ask you about your number, if thats okay?
- Yeah.. I guess, here you go.
- Thanks Alex, and btw, it was really nice to meet you.
- Thanks Andrew.. You to.



Jag blev lite generad och log lite och han log tillbaka, hans leende var så jävla fint. Nästan så att jag tappade hakan. Han gick sen in i huset och Jasmin kom tillbaka och frågade vad han ville.

- Vad ville han?
- Han ville ha mitt nummer tydligen..
- Haha du är ju värsta killmagneten Alex!
- Haha sluta det är jag inte alls ;).
- Haha jo lite. Nu går vi hem och sover tycker jag, klockan är så jäävla sent.
- Jo visst.


Vi gick hem till Jasmin som var en kvart bort, klockan var rätt mycket, jag tror den var halv 4 på natten, men det spelade ingen roll för oss, vi hade haft det jättekul och Jasmins mamma var och jobbade, hon jobbade natt.
Vi kom hem efter ett tag och vi gjorde iordning oss, tvättade bort sminket och la oss i hennes säng, vi sa inte mycket eftersom vi var så trötta och somnade efter kanske 10 minuter.
Jag vaknade klockan 2 på dagen men Jasmin låg inte i sängen, jag hörde henne nere i vardagsrummet. Jag hörde min mobil vibrera, jag kollade på den och det var inget nummer jag hade i min kontaktlista så jag smsade tillbaka vem det var på engelska, vilket var det smartaste att skriva på.
Jag sprang ner till vardagsrummet där Jasmin stod och gjorde frukost åt oss.

- Haha hej sömntuta.
- Haha hej, hur länge har du varit uppe egentligen?
- Ett tag, sen 12 tror jag, e sjukt trött och mitt huvud gör lite ont.
- Förstår det.. Du va ju typ halvt full igår haha?
- Haha jo de va jag kanske. Ska vi gå och shoppa sen på urban outfitters? Vill ha något nytt till garderoben.
- Visst, behöver också något tror jag.
- Okej najs, vi äter lite sen kan vi duscha eller något sen drar vi? Vi har ju typ ändå hela dagen på oss så..?
- Mm okej visst, ska bli kul!


Vi åt upp frukosten som hon gjort, vi kollade på lite TV och sen så satt hon kvar och jag duschade först, vilket var riktigt skönt för jag hade inte duschat på 2 dagar tror jag, även fast jag inte gillar att duscha så kan det vara skönt ibland. Jag gick ut ur duschen och fixade min mittbena och tog en kräm i ansiktet som jag fått av mamma som funkade jättebra mot finnar, hade typ inga kvar. Jag hörde Jasmin skrika något!

- ALEEEX! ÄR DU KLAR?
- JA, DU KAN KOMMA UPP!


Vi skrek så högt så jag själv fick ont i öronen av mig själv. Hon sprang upp jättefort.

- Du har fått ett sms från Kevin, han skrev bara Kevin.. Och en smiley..
- Haha ge hit den! Han smsade tydligen, så jag frågade vem det var, ska jag fråga honom något?
- Fråga vad han ska göra ikväll eller något.
- Okej visst.


Jasmin gick in i duschen och jag gick till hennes rum och ställde mig framför spegeln och satte på mig mascara och lite annat smink. Min mobil började vibrera igen och fick ett sms från ett annat nummer, och frågade samma sak igen vem det var. Fick svar efter ett tag.

- Haha Andrew..




Smsade tillbaka och skrev "Hey whats up? :)" han svarade och skrev att han inte gjorde så mycket, förutom att han nyss hade vaknat. Jag sa att jag skulle till Urban Outfitters med Jasmin om ett tag.

Jasmin kom ut ur duschen och ställde sig och borstade sitt hår och torkade det.

- Ska vi dra när jag e klar? :)

Sa hon.

- Okej visst :). Jag fick ett sms från Andrew haha, och fler från Kevin, vad ska jag ens säga? Jag har nyss träffat dom.
- Haha skriv inte så mycket, du frågade ju Kevin vad han skulle göra ikväll, vad svarade han på det?
- Han sa att han inte skulle göra så mycket.
- Okej, men svara lite senare så hinner vi bli klara, sen kan vi hitta på något ikväll med antingen Kevin eller Andrew haha vi har många val.
- Okej men visst haha du e så rolig ibland.


Vi skrattade båda ett tag och sen så blev Jasmin klar. Vi gick ett tag till Urban Outfitters som kanske tog några minuter men på vägen så kom jag på att Miley brukar gå dit för hon brukar shoppa kläder där rätt ofta, och när vi kom in på Urban så var hon där och hon såg mig och sa hej, hon kände igen mig. MIG av alla!
Hon kom emot mig och kramade mig, vilket förvånade mig men jag kramade tillbaka.


- Hey Alex what are you doing here?
- Not much, me and my friend Jasmin went here to shop something, she wanted something new for her wardrobe.. And you?
- Ahh, okay nice. I think i'm doing the same, im here with my sister.
- Brandi?
- Yes, brandi, haha. What are you guys doing after this?
- Not much, maybe we were supposed to head down to starbucks or something like that..


Svarade Jasmin.


- Okay nice, can we two join you?
- Yeah why not that would be great.

Jag, Miley, Jasmin och Brandi skulle till Starbucks, alla 4 tillsammans, och det var något jag bara kunde drömma om, att få bli vän med Miley. Det kändes som en dröm, men varje gång jag nöp mig själv så vaknade jag aldrig, för det var ingen dröm. Det var på riktigt, och det visste jag.
___________________________________________________________________________
Förlåt för rätt dåligt kapitel men säg vad ni tycker! :D

Kommentarer
idab

det var bra , mendu använder för många haha, typ och tror jag . annars skitbra! BRA blogg också :)

2011-03-21 @ 09:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0