Forgivness And Love - Chapter 4



21 Juni 2011. LA, är mitt hem nu.


Hon tittade på mig väldigt länge.. Jag började prata.


- Hej...
- Vad gör du här?!


Hon sa det med stor glädje, hon sprang emot mig och kramade mig så hårt som möjligt och började gråta. Jag började gråta med henne.. Mycket.

- Varför är du här? Vad har hänt mellan oss? Jag har saknat dig så mycket!
- Får jag komma in..? Sa jag med glädjetårar i ögonen.
- Visst.. Kom in.. Sa hon och torkade av tårarna vid ögonen.


Vi gick upp för trappan och in till hennes nya rum, vilket var riktigt fint. Och stort.



- Men berätta då.. Varför är du här?
- Vi har flyttat hit..
- VA?! Har ni?!
- Ja.. Mamma och pappa ville flytta hit och börja om på nytt. Sen tänkte dom på mig också, att det skulle vara kul att flytta hit om jag hade dig också.
- HERREGUD ALEX!! Fyfaan va kul!!
- Ja.. Haha visst är det!
- Ja! Visste min mamma om att du skulle flytta?
- Ja, mamma hade tydligen pratat med din mamma för 4 veckor sen..
- Haha okej.. Men gud vad jag har saknat dig.
- Jag med, jag har saknat dig så mycket.


Hon log tillbaka.

- Ska vi gå ner och ta något att äta?
- Visst.


Vi gick ner till köket och gjorde iordning lite mat till oss själva. Plötsligt kom Jasmin's mamma in i köket.

- Hej Alexandra, hur mår du?
- Hej Karin! Jo jag mår jättebra.


Karin var Jasmins mamma, hon var blond och lång, hade väldigt blåa ögon och jättesnäll.

- Hörde att ni flyttat hit, gud så skoj, nu kan du och Jasmin gå i samma skola!
- Jo det ska bli jättekul, längtar tills nästa vecka när jag börjar på skolan.
- Så kul! Jag ska gå upp och göra lite pappersjobb, ha så kul ni!


Jasmin stirrade på mig, och jag kände igen den blicken, det var den blicken som betydde "Min mamma är skitpinsam". Jag kollade på henne med samma min, hon skrattade och gjorde klart våra mackor.

- Ska vi kolla lite på TV?
- Viiiisst, vad vill du kolla på?
- Jag vet vad du vill kolla på iallafall, ska vi kolla lite på MTV?
- Sure, sätt på bara :).


Hon satte på TVn och de va The City på TV, vilket jag också tyckte mycket om, speciellt Whitney Port i programmet, så snygg och hennes kläder är grymt fina. Jasmin snackade alltid om hur jag kunde älska Miley så mycket och varför.. Då hade jag helt glömt bort att berätta för henne om att jag träffat henne i New York.

- Herregud, Jasmin jag har glömt att berätta!!
- Va? Va? Vad har du glömt att berätta?!
- Jag gick in i Miley Cyrus i New York!
- Allvarligt? Fett coolt! Vad hände?!
- Vi råkade gå in i varandra och jag fick milkshake över mig och ramla, sen gick vi till toaletten och torkade av milkshaken på mina kläder hahaha!
- Haha men gud va pinsamt! Hur var hon?
- Hon var jättesnäll och rolig och jättesnygg, sen berättade jag om biljetterna jag vunnit och hon ba vi kommer säkert träffas igen, och jag längtar såsåså mycket!
- Gud va häftigt!!
- Jag har ju fortfarande en biljett kvar backstage, vill du följa med?
- Jo visst varför inte, det skulle va häftigt.


Resten av dagen satt vi och kollade på film och skrattade och hade det riktigt trevligt. Men var tvungen att gå hem kl 9 för det var då mamma ringde, plus att Jasmin skulle till skolan imorrn. Börjar själv om 6 dagar, men jag var ändå väldigt trött.

- Hej, e hemma nu.
- Hej gumman, har ni ätit?
- Ja, vi åt lite. Jag går upp och gör iordning mig.
- Visst, godnatt.
- Godnatt.


Jag gick upp som vanligt och tog bort mitt smink. Ikväll tänkte jag fläta in mitt hår i flera flätor så att det skulle bli lockigt imorgon, ville ha vågigt hår imorrn. Jag gick och la mig i sängen och jag funderade på om jag skulle byta rum till det rosa, kunde ändå göra om det till något annat i någon annan färg, jag orkade inte med mitt gråa stora tråkiga rum, ville ha något med lite mer färg.
Dagarna gick fort, och det blev helt plötsligt lördag. Jasmin ringde mig och frågade om jag ville komma till henne och sova över och kanske gå ut och träffa lite folk från skolan. Självklart sa jag ja och kom över med detsamma.


- Heej Alex, ehm.. Ska vi gå ner till walmart och köpa lite gott till kvällen? Jag vill köpa ben&jerrys.
- Haha visst Jasmin, hört att dom är mycket billigare här i USA?
- Jo det är dom, i Sverige kostar dom väl typ 50kr? Här kostar dom typ 25 om man jämför, vill du också köpa någon?
- Jo de kan jag göra, kör på Phish Food, min favorit.
- Usch den e ju jäätteäcklig! Älskar Baked Alaska!
- Naeej den e för söt i smaken haha.


Vi pratade om glass hela vägen dit, sen kom det 3 killar från Jasmins skola, som snart skulle bli min med, till walmart där dom stod och hängde, Jasmin gick fram och kramade dom och sa hej och började snacka om skolan, sen stod jag där själv och inte visste vad jag skulle göra. Jasmin tog i min hand och drog dit mig och presenterade mig för alla.

- Jake, Colin, Andrew, this is Alexandra..
- Hey Alexandra!


Alla 3 sa hej samtidigt, jag började småskratta för att det lät lite kul, sen sa Andrew något som jag började asgarva åt.

- Alexandra your hot.
- Hahaha Andrew what are you saying?

Skrattade Jasmin.
- Whaaat It's true?
- Haha thanks Andrew u to.

Sa jag och småskrattade
- You wanna go to a party? Its at Emmetts house.
- Sure we wanna go.
..Vill du gå Alex?
- Visst, varför inte?




Vi gick till partyt som låg en kvart bort, men det gjorde inget eftersom det ändå var typ 25 grader i LA. Jag tänkte aldrig på att det här skulle hända mig, flytta till USA, bo i LA, träffa Miley Cyrus, det var helt sjukt! Vi var ungefär halvvägs till partyt sen såg jag Miley komma emot oss med sin syster, jag trodde inte hon skulle känna igen mig men det gjorde hon.

- Hey Miley! :)
- Hey...?
- It's Alex? From New York?
- Aaahh, heey alex good to see u again, where are you headed?
- To a party!
- Cool!
- Yeah, but we have to go now, i'll see u in July!
- Yeah,have fun, bye!:)




Jasmin och killarna stod och stirrade på mig med helt öppna ögon som jag inte visste vad jag hade gjort.. Jag började bara småskratta men dom stirrade fortfarande på mig.


- u KNOW Miley Cyrus?
- Naah dont know but i met her in New York and im going to her concert in July with Jasmin.
- Dude that's so cool, like really, wtf..
- Haha yeah, we're like friends i think..
- Cool man..


Jasmin stirrade på Andrew och började skratta, vi fortsatte gå och vi var snart framme vid partyt. När vi kom in till huset började alla stirra på mig.. Vad gör jag här?.. Tänkte jag..
__________________________________________________________________________________
Kommentera och säg vad ni tycker! :)

Kommentarer
ebbamariaa

bloglovin byte? :)

älskar miley cyrus.. :D

2011-03-10 @ 18:06:13
URL: http://ebbamariaa.blogg.se/
mandii

finfin blogg ! gå gärna in på min me, puuuss:)

2011-03-10 @ 18:48:47
URL: http://allmyfab.blogg.se/
jossan

Kapitel fem tack! :D

2011-03-18 @ 21:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0