Forgivness And Love - Chapter 2



27e Maj 2011. En överraskning.



Jag kollade på pappa som att jag väntade på att få någon present eller något sånt. Men han skrattade bara av lycka och skrek..

- Vi ska flytta!
Jag blev helt förvånad i ansiktet och skrek..
- Va? Vart ska vi flytta?!
- USA!
- Pappa är du seriös?
- Ja det är jag. Mamma och jag tänkte att eftersom du var så ledsen över det där med Jasmin så tänkte vi att vi också skulle kunna fytta dit, börja om från början likaså, sen har du fortfarande Jasmin kvar där. Ni kan gå i samma skola och ha det som ni brukade ha det. Hon åkte ju igår så vi tänkte att vi flyttar om 3 veckor!


Hela mitt huvud exploderade av lycka. Jag trodde först att han skämtade om det. Sen berättade han om att han också skulle få ett bra jobberbjudande, så att det skulle funka för oss att bo där. Jag tyckte väl att vårt liv var bra här, men allt behöver väl en förändring, någon gång, eller..?

Mamma och pappa satt hela veckan och kollade på en massa villor i området där Jasmin och hennes mamma bodde i, alltså i Los Angeles. Dom satt och kollade på en massa lyxvillor och jag visste att det här kunde bli en riktig förändring.
Dom hade kollat runt ett tag och hade hittat villan vi skulle köpa, som vi skulle bo i för resten av våra liv.. Okej kanske inte hela våra liv men ett tag?.. Och dom hade också en bild på det, snacka om att jag skrek när jag såg fotot!



Den där villan. Är hur sjukt snygg som helst. Och jag fattade inte hur dom skulle ha råd, pappa sa bara att han hade hittat ett jobb där han får väldigt bra betalt, och jag tror att mamma hade fått ett lika bra jobb som pappa också, det ända jag tänkte på var att överraska Jasmin när jag kom dit och allt annat jag kommer att göra där!

- Alex vi måste skynda oss! Taxin är här!!
- Jag kommer mamma!
Veckorna hade gått som från julafton till sommarlov och vi skulle precis åka till USA. Det var den 20onde Juni och vi skulle precis åka.
- Har vi allt med oss Stefan?.. Jag vill verkligen inte glömma något.
- Jo vi har allt med oss, pass, plånböcker, flyttbilen.. Något vi har glömt?
- Barnen Stefan.. Spänn fast Natalie och Carolina.


Jag har nog inte berättat. Men jag har 2 yngre syskon, Natalie är 3 och Carolina är 10. Och min pappa heter Stefan och mamma heter Charlotte, så nu vet ni.

- Hur lång tid kommer resan ta mamma?
Sa jag.
- Ungefär 11 timmar för oss gumman.. Det tar nog längre tid för flyttbilen och alla våra möbler att komma fram, dom ska ju ta färjan ifrån England till New York.
- Vadd äjj fäjja mmmamma?
Sa Natalie. Mamma orkade inte svara så jag svarade åt henne.
- En färja är som en segelbåt Natalie, du kanske kan bli kapten på en färja någon dag Natalie.
- Vadd äjj en kapjten?


Självklart så orkade jag inte svara när hon ändå somnade efter 10 minuter och inte alls upprepade frågan mer. Satt och lyssna på Mileys låtar i mitt headset och jag var fortfarande helt fast för The Climb som är min favoritlåt.. Såklart. Finns inget nytt att berätta om mig, kanske hur jag ser ut fattas. Jag är brunett iallafall, 170cm och klär mig som Miley, somsagt, hon är min modeikon, något nytt? Njaa..

Vi kom fram till Arlanda där vi skulle ta flyget till New York med SAS och därifrån byta till ett flygplan till Los Angeles. Klockan var 18:43, det tog ungefär 1 timme för oss att åka till Arlanda, sen hade vi väntat här i 1,5 timme. Flyget går halv åtta så vi ska sätta oss på planet om ett tag.

- Mamma  har du 40 kronor?
- Till vad?
- Tänkte köpa en tidning till planet, jag vill ha något att göra?
- Okej visst, såklart. Här har du.
- Tack, kommer snart.


Gick till pressbyrån och letade efter en tidning att ha med på planet. Kollade runt lite och hittade FRIDA. Köpte den och gick sedan tillbaka.

Högtalarna ropade ut:

- "Planet till New York avgår om 30 minuter!"

- Nu måste vi gå till planet allihopa, ta era saker!
Sa mamma.
- Alex kan du ta hand om Natalie?
- Visst mamma.


Jag tog min resväska och allt annat jag hade med mig och tog Natalie i handen. Sen gick vi mot porten och pappa tog fram alla biljetter. Vi kom in till planet och satte oss på våra platser. Självklart skulle Natalie och Carolina bråka om vem som skulle sitta vid fönstret, så mamma bad mig att sätta mig vid fönstret före dom.
Dom visade Sex And The City 2 på tven som jag aldrig hade sett. Jag satt och kollade på nästan hela filmen och den var riktigt bra, men sen satt jag med mitt headset och lyssnade på lite musik. Efter ett tag så knuffade mamma lite på mig.

- Vi är framme älskling.
- Va? Vad sa du?
- Vi är framme. Ta dina saker och sen går vi till Arrivals lokalen där vi får våra väskor.
- Visst mamma, gå före ni
.

Jag sa till mamma att gå före med alla andra och vänta på mig där, skulle ändå på toa.
Jag gick ut och gick mot toaletterna som jag antog skulle ligga lite längre bort. Jag kollade ner på mobilen för att stänga av min musik och helt plötsligt krockar jag med någon och får milkshake över mig och ramlar. Jag kollade upp och kollar vem det var.


- Oh my gosh I'm so sorry!
Mitt hjärta stannade. Det var Miley. Kunde inte andas. Efter ett tag svarade jag.
- It's okay...It's just milkshake.
- Are you sure? Come with me to the bathroom.

Jag följde med henne till toaletterna och vi pratade när vi kom dit.
- Where are you from?
- I'm from Sweden. And i cant believe I'm standing here with you, I'm a big fan of your's..
- Sweden, thats new, i want to go there! Oh you are? Thats cool.
- Yeah, but its so cold in the winter.
- Its always warm in LA, but here in New york its cold, atleast when its winter.
- Not surprised haha. Im acually going to your consert in July. I won backstage pass and everything!
- You did? Cool, then we will meet again.
- Yeah thats cool. What are you doing here at New York's airport?
- Im taking the plane home, to LA. My plane is leaving soon, in about 30 minutes.
- My family is going to LA to, we are acually moving to LA.
- That's nice! LA is always warm, your gonna love it and we are are hopefully going to meet eachother more. But my plane leaves soon, so I have to go. See you in July!
- I hope so haha. Okay, it was so nice meeting you. Bye!


Jag hade nyss haft en konversation med Miley, Miley Cyrus! Min hjärna kunde verkligen inte koppla till allt som nyss hände. Men jag längtar till Juli, då får jag se henne igen.
Jag kom tillbaka till mamma och pappa och mina syskon.. Typ 30 minuter senare. Och dom var så oroliga.


- Herregud vart har du varit Alex?
- Jag var på toa.
- Tar det verkligen så lång tid att gå på toa? Vi var oroliga!
- Ja, men jag krockade in med Miley Cyrus på vägen till toaletten. Miley Cyrus!!
- Gjorde du? Det var ju jättehäftigt älskling! Men vi måste äta nu. Planet går om 1 timme.

Planet går om 1 timme. 1 Timme till total förändring i mitt liv. Och jag längtar efter att få träffa Miley igen, och definitivt Jasmin.
__________________________________________________________________________________
Säg vad ni tycker! Kommentera!

Kommentarer
jennifer

Hej, skulle bli jätte glad om du kunde gå in på min blogg och kolla om det ser ut som bilden i mitt senaste inlägg och sen kanske skriva en kommentar om det såg ut så :)

2011-03-02 @ 17:32:05
URL: http://fous.blogg.se/
jennifer

föresten coolt att träffa miley ;)

2011-03-02 @ 17:34:46
URL: http://fous.blogg.se/
jag

Är det serriöst att du flyttat till LA ? Tror inte det stumpan.

2011-03-02 @ 18:42:21
julia

har du flyttat till usa?=)



Kan inte du hjälpa mig och lägga en röst på min prinsessa i en omslagstävling!? jag skulle bli så glad!

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=38169

2011-03-02 @ 20:49:16
URL: http://juliaaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0