Forgivness And Love Chapter 7


FORGIVNESS AND LOVE CHAPTER 7.


27 Juni 2011.

Jag vaknade av att mamma ropade riktigt högt att det var dags att gå upp.
Det var min första skoldag och jag hade inte alls tänkt på det, men dagen var faktiskt här, och min första skoldag i en amerikansk skola, det var så nervöst, men ändå så spännande på samma gång.
Jag gick ner till köket för att göra iordning lite frukost, det blev fil med flingor, en halv macka som jag faktiskt inte orkade äta mycket av och ett glas apelsinjuice.


- Mamma, hur mycket är klockan?
- Halv 9 älskling
- Okej tack..

Kändes skönt att klockan inte var så mycket, men i mitt huvud var jag så trött och jag ville bara gå och lägga mig i min stora säng och sova, det var inte något annat som jag hellre ville göra, inte ens gå till skolan, men vem vill egentligen gå till skolan?

- Är du klar med frukosten gumman..?
- Aa snart, ska bara dricka upp juicen.
- Okej, men ät inte för fort bara.
- Neeejdå.


Jag blev klar med frukosten, ställde allt i diskmaskinen och gick upp till badrummet, sköljde av mitt ansikte med vatten, hämtade mitt smink och plattång. För mig tog det normalt en kvart att göra iordning mig, det som tog riktigt lång tid var nog mitt hår, eftersom att det är så långt, nästan ner till rumpan. Jag stirrade på mig själv i spegeln och tyckte att jag behövde sola lite, jag hade lätt för att bli brun men jag hade inte solat på jättelänge, kände att det behövdes lite. Satte på mig lite mascare och eyeliner och sen drog jag till Jasmin, klockan var halv 10.

Jag kom fram till Jasmins hus och knackade på.

- Kom lite tidigare, är det okej om jag kommer in?
- Aa visst, kom in bara.
- Tack :).
- Vet att vi skulle mötas utanför, men jag orkade inte va hemma så jag gick till dig istället.
- Nejmen de e lugnt, hur känns de? :D
- Det känns sååå skumt, att jag ska börja i en helt ny skola, menmen, jag får väl ta det som det kommer, jag känner ju ändå typ 5 personer från festen?
- Aa, det var bra att du hängde med så du kunde träffa lite nytt folk..
- Aa, kände också att det var rätt att gå dit..


Jag tänkte lite på att det skulle bli skönt ändå, att få en ny start i en ny skola, och jag hade börjat gilla Andrew lite, men samtidigt Kevin, och det hade gått så fort men dom var så perfekta, okej nobodys perfect men dom var det i mina ögon, precis som miley för mig. Jasmin började titta på mig och skratta.

- Alex vad gör du? Dagdrömmer du eller xD?
- Haha vaadååå..
- Det ser ut som du tänker en djup tanke..
- Ja, jag tänkte lite på skolan, Andrew & Kevin.. svårt att inte kunna hålla sig?
- Jaså? ;) ja men du får träffa dom idag så det blir väl kul?
- Jo visst, läängtar redan nu när jag tänker efter!
- Fan va kul det ska bli när du börjar i min klass!
- Jaa! :D

Jasmin gick på toa och fixade sig lite, stod med öppen dörr och snackade lite, satte på sin favoritlåt med The Script, For The First Time. När jag tänkte på den låten tänkte jag alltid på frihet, och jag vet inte varför ens, den var så fin och påminde mig om kärlek, speciellt i refrängen kunde jag tänka mycket på frihet, sitta på ett högt berg med vänner, grilla och ha en bra kväll, underbart.. I mina öron.

- Om du skulle välja Andrew eller Kevin att ha sex med, vem skulle det vara?
- Haha vad är det för fråga? ;)
- Jag vet inte, bara en fråga..
- Okej hmm jag vet faktiskt inte, det känns som att Kevin skulle veta mer vad han gör, men han verkar så kaxig, som att han vet bäst och det verkar som att han är en sån som bråkar mycket,  Andrew är lite blyg och det är sånt jag gillar hos killar, men jag vet faktiskt inte, får väl se ;)
- Okej hehe, jag gillar ju Colin så får se hur det blir med han. Och sen kommer du få träffa Mikayla.. Du vet inte vem det är, en ful bitch i pararellklassen
- Okej, får väl träffa henne idag eller?
- Aa det får du säkert, hon kommer säkert att ha något att säga till dig..
- Mm..


Klockan närmade sig kvart över 10 och vi började kl 11, det tog bara 5 minuter att gå till skolan så vi hade tid kvar att göra iordning oss. Vi gick till skolan efter en kvart och då var den halv, vi ville komma tidigare, gå till rektorn och se till att jag fick mitt schema och veta allt i skolan, Jasmin skulle visa mig runt i skolan lite också.
Vi var påväg och kom fram till framsidan av skolan..


- Åherregud..
- Hur känns det?
- Jag är så nervös, du fattar inte, jag är så nervös så det pirrar hur mycket som helst i magen..
- Okej, är du beredd då?
- Aa, öppna bara dörren!


Kände mig lite dramatisk som i en film som står och säger "Just get it overwith" men det kändes så, bara hon öppnade dörren så skulle jag va öppen för möjligheter, nya steg och så vidare, hon öppnade dörren och jag öppnade ögonen samtidigt.

- Du kan öppna ögonen nu Alexandra..

Jag öppnade ögon och kollade runt..
- Gud vad fint det är..
- Ja, renaste och skolan med högst betygsatta lärare och byggnad i Los Angeles, vad sägs?


Sa hon medan hon gick in en bit och höll händerna som en våg, fundersam och gjorde den där minen i ansiktet.
- Underbart, ska gå här i 1 år och känns redan bra.
- Okej, härligt, kom nu vi har brottom!


Hon drog mig i armen upp till andra våningen och in till rektorns kontor.

- Hi mr. Patsinsky this is my friend Alexandra, she's new witch you probably already know, but we want her schedule for the first term.. and the next term.
- Hi Jasmin, and hi Alexandra!


Han skakade mig i handen och jag svarade tillbaka.

- Hi, you can call me Alex
- Alex.. Hi, here's your schedule for the first term and the next term, here's your key for your locker, and here's ALL of your books and Jasmin will show you around the school, hope you will enjoy your time here at Glendale Highschool.
- Thanks mr. Patsinsky!


Vi gick ut ur kontoret, sprang ner till bottenvåningen och kollade igenom schemat, vilket var ett rätt skönt schema, varken tidigt eller för sent, korta dagar, härligt tänkte jag.

- Alla scheman i skolan är grymt sköna, iallafall vi som går första andra och tredjering, vi går ju i andra, tror vi har dom kortaste dagarna på skolan.
- Jag ser det, vi börjar 11 varje dag förutom tisdagar och fredagar då vi börjar halv 10, grymt ju.
- Ja, sen har du och jag samma ämnen eftersom du valde samma linje som mig, vi går i samma klass som Andrew, Colin och Kevin också, det är iallafall dom du känner, Jake går inte i samma linje eller klass, han går i Mikaylas klass, vilket är skönt tror han valde något med Science och Nature, men är inte hundra procent säker. Emily är den udda i klassen, hon klär sig bara i svart och går runt och pratar för sig själv, några säger att hon hör röster i huvudet och svarar dom, men ingen är säker, jag är glad att Colin går i min klass för då kan vi spendera mer tid för varandra, det finns så många i klassen du kommer träffa, många i vår klass är sköna och schyssta men det finns många störande och töntar som tror dom vet allt, men du kommer träffa alla om mindre än 20 minuter..
- Okej weeeird, ska bli kul att få se alla, men är så jävla nervös..
- Är med dig hela tiden så var inte orolig.. Jag är mer med killarna än tjejerna, vet inte varför men killarna är fan mycket roligare och mer schyssta..
- Håller med om att killar är roligare att va med, och dom snackar säkert inte ens lite mycket skit
- Nej precis, ska visa dig runt lite nu..
- Okej skönt, vill veta vart allt ligger..




Hon tog mig runt lite överallt i skolan och visade våran korridor, matsalen och klassrummet jag har min första lektion för dagen, vi kollade på klockan och vi började om 8 minuter, vi såg folk komma från olika håll av korridoren och vi satt på en bänk där alla gick förbi oss och alla stirrade på mig, Colin och Andrew gick förbi oss och Colin satte sig brevid Jasmin och Andrew brevid mig, han kramade mig och jag kände hans parfym, så "#/O&# gott luktade han, han hade det där leendet så jag bara smälte, och han var lång, vilket jag älskade hos killar, han var så söt och hittills gillade jag honom mycket mer än Kevin.

- Hi Alex.
Sa han och log..

- Hi Andrew..
Sa jag och log tillbaka ;).

- Its your first day, in a new school, in that classroom with mathclass.
Sa han medan han pekade på rummet och log under hela meningen

- Yeah it is, and im so nervous, but i like math, its easy..
- I hate math, hey COLIN
- Yeah what man?
- She likes math


Sa han och höll handen på höger sida av munnen som att jag inte skulle se eller höra..
- Euw you stupid nerd
- COLIN!

Sa Jasmin.

Colin och Andrew skrattade så mkt och sen blev dom som deadserious efter bara några sekunder.
Klockan ringde in så högt så vi höll händerna över öronen eftersom vi satt precis under den där lilla grejen som ringer. Jasmin och Colin gick in i klassrummet och alla andra i vår klass. Andrew hjälpte mig med alla mina böcker, vi gick in i klassrummet och alla blickar var på mig, Andrew tog alla mina böcker och höll i dom, han var så snäll. Läraren hette Mr. Colt Tyrekt och han tog mig längst fram och presenterade mig för hela klassen
.

- Goodmorning everyone, this is Alexandra Isaksson and she will join us in this class for this year because then you will all graduate. Welcome her as your friend and treat her like anyone else.

Gud vilken dålig mening tänkte jag, att alla skulle behandla mig som vem som helst gjorde inte dagen bättre. Grejen var den att han var en 25årig lärare, ung för att vara lärare, väldigt snygg, lång, kort hår, mörkbruna ögon och smal och vältränad, ingen man precis vände blicken från, han visade mig min sittplats, skulle sitta brevid Andrew, framför Jasmin och Emily, den skumma tjejen och bakom Colin och Peter, en kille som var sådär liten och hade glasögon som Colin kastade papper på, inte direkt schysst men roligt att kolla på när man inte hade något att göra. Andrew såg att jag kollade på läraren och försökte distrahera mig med annat, han bad om att få hjälp med ett mattetal så jag hjälpte honom efter ett tag, jag gillade Andrew, han var det bästa som hade hänt mig hittills iallafall.



Jasmin kastade papper på mig och frågade om jag ville göra något efter skolan med Andrew och Colin.
- Vill du göra något efter skolan med Andrew och Colin?

Sa hon, fast på svenska dårå.

- Visst, skitkul.
-  Guuuys, why do you have to speak in swedish, we cant understand anything, its unfare..


Sa Colin framför mig..
- Because we dont want you to understaaand - Sa Jasmin, kastade papper på honom och gav honom en slängkyss.
Colin gjorde minen då man blir smickrad och kollade ner i sitt papper igen, Andrew stirrade på mig och log lite. Jag log tillbaka och smälte lite igen, snart fanns det nog inget kvar av mig tänkte jag..

Lektionen var slut, det ringde i klockan och Colt påminde oss om läxan till fredag på sidan 23-25 i matteboken. Jasmin sprang efter mig och Andrew ut till mitt skåp, mitt skåp var brevid Andrews, vilket var lätt att se eftersom dom hade satt en lapp med mitt namn på det.

- Okay so now we have Geography, Colin and I, u to ofcourse but not the same teacher and then American History all 4 of us and then its the end of the day, so we can go to my house and just chill out? All the 4 of us?
- Wait, me and Colin are joining?
- Yeah, we planned it just like 20 minutes ago
- Okay cool, i'm coming, obviously..
- Sweeet, see you later then.


Colin och Jasmin sprang iväg till deras Geografilektion, samma gjorde jag och Andrew, vi hade iochförsig i samma korridor så vi satte oss på bänken och väntade på läraren. Andrew berättade lite om några i våran Geografiklass, Jake skulle också vara i den sa han. Jake kom emot oss och satte sig brevid oss. Jag såg Mikayla komma på andra sidan korridoren med sitt "tjej gäng".

- Hey man! Sa Andrew till Jake.
- Hey Andrew, hey alex, nice to see you again.
- Hey Jake, yeah it is!:) Is Mikayla in this Geography lesson too?
- Yeah.. Shes like this girl who think's that she's the best, Jasmin told about her didnt she? - Sa Jake.
- Yeah she did..

Hon kom fram till mig och började prata med mig

- So your Alexandra.. The girl from Sweden right?
- Yeah, why? Is there a problem?
- If there's a problem? Do not mess with me, youll regret it. Its not a problem, just that if you stand in my way and think that your the hottest girl at this school, then we will have a problem.
- Okay, im really scared..
- Watch it, I SAID.
- Mikayla just lay off and go fix your hair or something, and shes hotter than you.
- Andrew, this is not your problem so just stay out of it.
- I cant, im already in this now.
- Byeee, ha-haaa.


Sa jag och Andrew tog mig i handen och drog in mig till klassrummet, Jake gick med och retade Mikayla genom att klämma henne på rumpan.
- She was annoying..
Sa jag argt
- Yeah I know, everyone in this frigging school know that. Just ignore her.
- Yeah, your way better looking then her.
Sa Jake.
Jag skrattade lite
- Haha, I will.



Vi satt i 1 timme och lärde oss lite om Geografi runt om i USA, mest uttråkat men jag och Andrew satt och pratade om mest ingenting, hellre prata med honom än lyssna på läraren. Läraren hette Mrs. Andrea Theresinson och var mellan 50-60 år och hade lite dålig hörsel. Lektionen var slut efter ett tag och jag och Andrew gick ut ur klassrummet, lämnade böckerna i våra skåp och gick till matsalen vilket var på bottenvåningen. Skolan bestod av 4 våningar och 1 matsal, matsalen var riktigt stor, och Jasmin sa att maten var jättegod. Jasmin, Colin, Jake, hans flickvän Ciara, Emmett och 2 andra tjejer Christina och Pamela satt vid bordet. Jag och Andrew gick och hämtade mat, gick till bordet och jag skakade hand med alla. Emmett hade jag redan träffat, det var han som höll i festen.


- Hi, my name is Alexandra - Sa jag och skakade hand med Ciara, Christina och Pamela
- Hi Alexandra, nice to meet you! :)
- You to! :)

- Hey guys you have to hear who came to speak with us in Geography class - Sa Andrew & Jake.
- Mikayla... Sa jag.
- SHUT UP!! Mikayla? What did that little bitch say to you Alex? Sa Christina.
- Not really something special, just that if i did stand in her way and i'd think that i was the hottest girl in school she'd had a problem with me and i'd regret it, dont know why but she said it.
- Haha that little.. UUHH i hate her..
- Everyone like.. Hates her, no one acually LIKES her. Sa Pamela
- Yeah thats true, but what is she going to do? You havent done anything to her, she just wants the attention for now and she just wants to be a bitch so you'll get scared, but shes not scary at all, thats the point. Sa Ciara
- Yeah, and if she does, i say she will regret it.
- Yeah she will.
Andrew said.
- Thank you guys, but for now, we can just have a great time, okay?
- Yeah ofcourse.


Alla hade ätit klart, Ciara och Pamela gick till deras musiklektion, Christina, Emmett och Jake gick till deras Naturvetenskapslektion och jag, Jasmin, Andrew och Colin gick till vår Amerikansk historia lektion. Lektionen gick snabbt och vi slutade vid halv 3, vi la in våra böcker i våra skåp och tog väskorna och drog hem till Jasmin. Dagen hade gått bra, inte alls dålig som jag hade trott, skönt att ha träffat nytt folk och kul att ha bra personer i mitt liv. Det bästa som hade hänt: Andrew, hade folk som stöttade mig: Ja, check! mattelektionsögongodis: Check, en person jag inte hade träffat än: Kevin. Och Jasmin som fått mig igenom allt det här. Vi gick ner till bottenvåningen och ut för dörren, hem mot Jasmin och det var en härlig dag, sjukt varmt väder och jag var på topphumör.
______________________________________________________________________________
Kommentera vad ni tycker! :)

Kommentarer
sofia

as bra ju! när kommer 8an? älskar dessa kapitel! :D du äger! <3

2011-07-04 @ 21:27:42
URL: http://mileycyruslovers.webblogg.se/
sofia || mileycyruslovers

seriöst, jag älskar din novell, varför skriver du inte mer och fortsätter? du är jätteduktig och snälla fortsätt att skriva! :)

2012-05-30 @ 18:28:10
URL: http://mileycyruslovers.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0